08 Жов, 2018

Львів гостинно зустрічає розробників Державного стандарту базової освіти

Впродовж тижня автори, що працюють над розробкою основних засад нового Стандарту для базової освіти, мали можливість вкотре зустрітись для обговорення опрацьованого матеріалу та подальшої активної роботи. Робота й справді – надзвичайно активна! Фахівці різних освітніх галузей ведуть жваві дискусії, аналіз, обговорення, постійний пошук точок дотику, можливостей інтеграції…

Свої напрацювання представники різних освітніх галузей презентували заступнику Міністра освіти і науки України  п. П.К. Хобзею та директору Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації п. Л. Мандзій. Участь у дискусії взяли і представник Консульства Республіки Польща у Львові, а також директор Центру розвитку освіти Польщі (ORE) п. Ядвіга Маріола Щипін, які висловили надзвичайно приємні враження від роботи з колегами з України, захоплення їх ініціативністю та ідейністю, розуміння труднощів, з якими стикаються колеги, оскільки процес реформування для Польщі також є близьким.

«Коли є продовження, значить старт був вдалим», – такими словами розпочали презентацію першого драфту Стандарту базової освіти.  П. Хобзей наголосив на тому, що надзвичайно важливим для Нової української школи є крок до написання цього Стандарту, оскільки це один із трьох стовпів, на яких стоїть НУШ. Водночас, кожен наступний крок у напрямку реформування ставить нові виклики. До викликів, з якими доведеться зіткнутися, заступник Міністра відносить питання оцінювання, яке слід розглядати, перш за все, з точки зору мотивації дітей, а також питання інтеграції – чим вищий клас, тим важче буде її здійснювати.

Фахівці різних освітніх галузей представили результати своєї роботи, визначили основні шляхи її подальшого розвитку. До прикладу, у природничій освітній галузі визначено пріоритетним формування у дитини компетентності з природничих наук, техніки і технологій та екології через розуміння цілісної картини світу, взаємозв’язок її об’єктів і явищ, емоційно-ціннісне ставлення до довкілля.  Сформувати її можна буде на основі досліджень та експериментів, з урахуванням аналізу, синтезу та критичного мислення.

Представники мовно-літературної освітньої галузі пропонують вивчати мову через призму її функції, а також свідоме розуміння дитиною для чого вона її вчить. Пані О. Коваленко визначила роботу впродовж трьох попередніх сесій як грандіозну, оскільки «задум зібрати представників різних освітніх галузей виявився дуже вдалим, він дозволив знайти щось спільне, а не відстоювати кожному своє». Особливо актуальним питанням залишається оцінювання, так як написання Стандарту – неможливе без розуміння оцінювання компетентностей. У цей же час, п. Ю. Романенко позитивним вважає узгодження формулювання:  «українська мова не як …, а українська для …».

Основним посилом мистецької освітньої галузі стане «яким чином суспільство передає цінності через мистецтво?». Написання частини Стандарту, що стосується зазначеної галузі, відбувалося на основі аналізу сприйняття дитиною інформації (60% дітей сприймають її через візуалізацію), з акцентом на «мистецтво на практиці», а також через нове усвідомлення, що креативний контент може існувати у формі послуги чи продукту.

Представники  інформатичної освітньої галузі при формулюванні Стандарту, особливо важливим визначили врахування динамічності галузі, а також відкритість до врахування думок різних стейкхолдерів, зокрема ІТ школяр та комітету з цифрових технологій в освіті. Цікавим вмінням визначено створення інформаційних продуктів з використанням даних різних типів, яке в освітній програмі буде деталізоване і стане потужною платформою для інтеграції вмінь різних дисциплін.

Окрім напрацювань кожної освітньої галузі, активно обговорювалися питання ступеню узагальнення в новому Стандарті; про те, що Стандарт описує обов’язкові результати навчання, очікувані будуть уже в освітніх програмах; про компетентнісні рамки як основу для розробки інструментарію для оцінювання та багато ін.

Наприкінці,  п. Роман Шиян говорить про відданість та доброзичливість у співпраці між учасниками та нагадує про приціл громадськості, під яким вони знаходяться. Однак, як відомо, хто не робить, той не помиляється.

 

Trackback URL: http://polishproject.nus.org.ua/lviv-gostynno-zustrichaye-rozrobnykiv-derzhavnogo-standartu-bazovoyi-osvity/trackback/

Залишити коментар:

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *